26 oktober 2009

Nu orkar jag snart inte vänta länger...

Nej, nu är jag ju i vecka 39+1 och det känns vill jag lova. Igår kväll så ringde jag in till förlossningen efter att ha haft värkar i 3 dagar. Men de kommer ju inte så tät så jag behövde inte åka in, och jag skulle höra av mig om de kom tätare eller om de ändrade karaktär. Jag lyckade få sova inatt, eller ja, om man bortser från att jag springer på toaletten hela nätterna....hehe...
I morse kom jag nästan inte ur sängen, det gjorde så ont. Men det ska väl vara så när det närmar sig.

Jag ringde in till förlossningen nu på förmiddagen också....Då sade de att jag skulle ta det lugnt och att de inte gör något ändå så länge inte värkarna kommer 3-4 gånger inom 10 minuter. Och det ska de ju dessutom göra i några timmar också. Så man ska ju inte ringa med en gång.
De gör inget för att sätta igång förlossningen när det är första barnet om det inte är absolut tvunget, för det kan lätt uppstå komplikationer.

Så man får väl bara gå och ha ont och vänta tills på onsdag när vi ska till bm igen. Så får vi höra vad hon säger om barnet ligger kvar i rätt läge eller om det vänt sig.
Jaja, man får ta det som det kommer. Det blir ju underbart när barnet väl kommer ändå. Då har det ju varit värt att stå ut med foglossning och förvärkar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

8 år som røykefri

Ja, for 8 år siden idag så sluttet vi å røyke. Både jeg og Henrik. Utrolig nok så var det helt rett tidspunkt. Henrik begynte å ...