14 oktober 2009

BM idag....

Ja, nu har vi varit hos BM och allt såg fint ut som vanligt. 140 i hjärtslag. Blodtrycket var lite högt, men inget ovanligt när man är i slutet av en graviditet. Hon skrev en liten kort sammanfattning om hur graviditeten har varit, och den har ju varit väldig bra, förutom ischias och foglossning. Men jag har ju inte haft något illamående:-) Det är jag glad för. Hon frågade om jag hade några tankar kring förlossningen, men det har jag inte. Jag vet ju att det kommer kännas och att det är värre för vissa än för andra. Men det är inget jag går och tänker på varje dag. Utan jag tror det bästa är att ta det när det kommer.

Hade sammandragningar hela natten till igår och hela dagen igår. Men det hände inget...Så det dröjer väl kanske inte så länge innan bebisen kommer.

Bebisen ligger i rätt läge, den har inte fixerat sig än, men det kommer väl så småningom. Men jag slipper i alla fall göra en ny vändning:-)

Hon började prata om preventivmedel efter förlossningen, men jag vill ju ha minst ett barn till och vill ju då att de ska vara så nära som möjligt i åldrarna, det kommer de ju att ha så mycket glädje av under sin uppväxt. Så det blir inte aktuellt med något preventivmedel för min del. Inte än i alla fall.
Sen så vet man ju inte om det blir några fler barn heller.....

Idag skiner i alla fall solen och det är riktigt fint höstväder, men det är otroligt kallt ute, man märker att vintern kommer. Det var frost i natt och det syns fortfarande.....Men man ska ju inte klaga så länge solen är framme och värmer lite. Vi har ju trots allt +8 grader på vår balkong.....

1 kommentar:

  1. Hej hoppas att allt e bra med dig
    Jag har en utmaning till dig...klicka på länken...
    http://blogg.familjen-ahlgren.se/?p=1887

    KRAMAR

    SvaraRadera

8 år som røykefri

Ja, for 8 år siden idag så sluttet vi å røyke. Både jeg og Henrik. Utrolig nok så var det helt rett tidspunkt. Henrik begynte å ...