17 september 2009

Dags för en uppdatering....

Jag är nu i vecka 33+4:-) Det går så fort nu. Jag har känningar av foglossning, men jag kan ju fortfarande röra mig fast det gör ont.

Vi var på föräldragrupp i tisdags, där pratade vi om förlossningen. Det är ju helt ofattbart att man snart är där.

Sedan så var vi hos BM och hon kollade ju allt som hon brukar göra. Och det verkar som barnet har vänt sig så att det ligger med huvudet neråt nu. Allt var som det skulle.

Livmodern mätte 31 cm och det var bra. Jag följer kurvan:-)
Vikten var 77,4 så jag har bara gått upp sammanlagt 4,4 kg:-) Men jag hade ju lite att ta av, så det gör ju inte så mycket.
Blodsockret var 6,6 så det var också jättebra.
Blodtrycket var 115/75....
Hjärtljuden var 148...

Annars så har jag fått tvättat upp alla babykläder och även tygblöjor, så nu ska vi bara få lagt ner det i en byrå, de ligger just nu i pappkartonger...
Sängen är inte monterad än, men det hinns ju med. Mina föräldrar ska köpa ny madrass till sängen, det är ju inte dumt att få ny madrass....

1 kommentar:

  1. Åh vad kul det är att få följa er här på bloggen!!! Det är ju nära nu. Jag håller alla tummar jag kan för att allt ska gå bra!!!
    Ha en trevlig helg!!
    Massa varma kramar Linda.

    SvaraRadera

8 år som røykefri

Ja, for 8 år siden idag så sluttet vi å røyke. Både jeg og Henrik. Utrolig nok så var det helt rett tidspunkt. Henrik begynte å ...