07 juli 2009

Vecka 24

Ja, nu är jag redan i vecka 24. Tiden går ju så otroligt fort. Nu är det bara 16 veckor kvar:-)
Jag har blivit sjukskriven fram till den 26 juli. Sen är det semester hela augusti. Jag har åkt på ischias:-( Det är inte så roligt, men det var ju som tur var inte foglossning, jag var lite rädd för det, har ju läst en del om det, och det ska vara riktig jobbigt. Vissa blir ju rullstolsburna då och andra blir sängliggande. Inte roligt när man är i vecka 24 att bli sängliggande. Nu kan jag ju i alla fall röra lite på mig och det är ju gott i denna värmen att kunna vara ute lite. Orkar ju inte med så mycket, men man behöver ju luft annars så får man ju panik.

Den 29 juli åker vi till mina föräldrar i Skien i Norge för att den 30 juli fortsätta norrut. Sen så kommer vi tillbaka igen runt den 22 augusti, så det blir långsemester. Hoppas bara jag klarar av att sitta i bilen så länge. Men vi ska ta det lugnt. Det är ju trots allt 200 mil en väg. Ja, det blir ju lite till ändå. Vi ska ju på släktträff och det ser jag verkligen fram emot. Vissa av mina kusiner har jag inte sett på över 20 år och vissa av dem har jag aldrig träffat så det ska bli väldigt roligt. Sen så har de ju barn nu och vissa har ju även fått barnbarn.

Vi har fått spjälsäng och skötbord redan:-) Spjälsängen ska målas om, så jag måste få köpt sandpapper och färg. Jag tänkte måla den i någon ljus blå eller ljus lila nyans. Fast det ska vara väldigt ljus färg. Det är ju lite roligare än vitt. Det kan ju även vara bra att göra det så snart som möjligt för då kan man ju stå på utsidan. Det går ju inte att göra det inne, det dammar ju så förbannat. Man kan ju visserligen måla den inomhus, men man måste ju i alla fall stå ute och slipa den. Men det ska bli skönt när allt är färdigt så man bara kan ta det lugnt och vänta på bebisen. Och om jag nu ska klara att göra något så måste det ju ta sin tid, jag kan ju inte sitta still hur länge som helst heller. Kanske kan få grannungarna att göra det för mig....hehehe. Nej, skämt åsido. Henrik kan ju fixa det också.
Jag ska ta bild på sängen före och efter, nu är den ju visserligen isärskruvad och det får den vara så länge, det är ju ingen ide att skruva ihop den innan allt är klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

8 år som røykefri

Ja, for 8 år siden idag så sluttet vi å røyke. Både jeg og Henrik. Utrolig nok så var det helt rett tidspunkt. Henrik begynte å ...