28 juli 2009

Barnmorskan...

Ja, idag så har vi varit hos BM. Allt såg jättefint ut.

Hjärtslag hos fostret: 156/min (jättebra)
Blodsocker: 4,7 (kanon)
HB: 115 (bra)
Blodtryck: 110/75 (Jättebra)
Livmodern: 25 cm (följer kurvan)
Vikt: 76,8 (har gått upp sammanlagt 3,8 kg)

Ska man tro på en gammal sägen så blir det nog en flicka, men men, det är ju absolut lika välkommet oavsett.
För enligt gammal sägen så sägs det att om hjärtslagen hos fostret är snabba så blir det en flicka.....och jag vet ju några stycken som det har stämt in på. Men man vet ju aldrig. Det får vi ju se när den dagen kommer att vi sitter här med bebisen.

Idag ska vi åka till Göteborg och hämta min storebror för att i morgon åka till Norge till mina föräldrar. På fredag bär det av mot nord. Får se om vi måste köra med 1 eller 2 bilar. Min lillebror får ju ingen ordning på sin Van, men han får eventuellt lånat en Van. Hoppas på det, annars är det ju inte annat att göra än att använda vår och pappas bil. Det blir ju kanske lite dyrare, men men, vad gör man inte för att komma sig till nord-Norge:-)

1 kommentar:

  1. Åh vad kul det är att allt ser så bra ut "där inne"!!!
    Ha det så kul i Norge å ta det lungt!!!!
    Hälsa alla!!!
    Massa varma kramar Linda.

    SvaraRadera

8 år som røykefri

Ja, for 8 år siden idag så sluttet vi å røyke. Både jeg og Henrik. Utrolig nok så var det helt rett tidspunkt. Henrik begynte å ...