08 november 2008

Två veckor utan Coca Cola.


Ja, kan ni tänka er.....Det har nu gått, eller ja igår var det 14 dagar utan Coca Cola.
Det känns skönt att slippa köpa det, för det är ju inte direkt billigt. Och när man som jag var så beroende av drycken så var man bara tvungen att ha den "riktiga". Några billiga kopior var det inte tal på. De var ju inte goda.
Läste en artikel på Aftonbladet om en kille i England som hade gått ner 55 kilo på 8 månader genom att sluta med Cola. Han gick visserligen med i Viktväktarna, det tänker ju inte jag göra.
Men jag har ändå gått ned från 76 kg - 72,4 kg. Och det bara genom att sluta med Colan. Det känns helt ok faktiskt. Jag dricker ju ingen läsk numer:-) Lite juice kan jag dricka och ett glas oboy, men annars så dricker jag vatten, i mängder:-)

Jag är ganska nöjd med mitt viktminskningsresultat på 3,6 kg på 2 veckor utan att egentligen göra något för att gå ned. Visserligen går eller cyklar jag till jobbet. Men det är ju det ända också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

8 år som røykefri

Ja, for 8 år siden idag så sluttet vi å røyke. Både jeg og Henrik. Utrolig nok så var det helt rett tidspunkt. Henrik begynte å ...