05 oktober 2008

Varför ska världen vara så orättvis...

Varför ska unga människor bara lämna denna jord, de har ju bara levt en liten del av livet. De skulle ju kunna utföra så mycket mer än det de redan har gjort.
Visst tror jag ju att det är en mening med allt som händer vare sig det är hemskt eller bra. Men ibland känns det bara så förbannat orättvist.
Fick reda på det för några timmar sedan att en kompis har dött, han blev bara 28 år gammal. Hans pappa hade hittat honom i hans lägenhet i går kväll. Levern hade pajat.

Det är allt för vanligt att unga människor ska behöva lämna denna plats och lämna ett hål i våra hjärtan. Varför ska de lämna alla som älskar och tycker om dem.
Man blir ju så otroligt besviken och ledsen, eller besviken är väl egentligen fel att säga, men man blir så otroligt ledsen och arg. Ja, inte på personen ifråga utan på det som har hänt. Att de har varit "tvungen" att lämna oss här.

Vi träffade kompisen bara för någon vecka sedan och då mådde han jättebra, och han såg verkligen ut att må bra också.

Jag är lite besviken på mig själv att jag inte har pratat med hans mamma än, men jag måste ju få gjort det. Jag vet ju hur det känns när en nära familjemedlem lämnar en. Men det känns lite tidigt och de behöver ju lite tid att smälta det hela, även om det kan ta lång, lång tid. Nej, jag kan ju inte vänta hur länge som helst. Vi tänker ju på dem jättemycket. Både på föräldrarna och syskonen.

Vila i frid Robert

2 kommentarer:

8 år som røykefri

Ja, for 8 år siden idag så sluttet vi å røyke. Både jeg og Henrik. Utrolig nok så var det helt rett tidspunkt. Henrik begynte å ...