03 oktober 2008

Äntligen Fredag....

Ja, det kan man lugnt säga.....Jag har ju inte jobbat så mycket denna veckan, men ändå.....kontoret rör ju bara ihop det. Jag blev ju inbeordrad hos en brukare igår eftermiddag från 14-17, det var ju bara det att han kom ju inte hem förrän klockan var 15:00.....Jättekul, jag satt utanför hos honom och väntade i en timme. Tur då att det var fint väder, för då var det ju inte så kallt. Och tur var det också att det fanns en bänk där som jag kunde sitta på, hade varit lite jobbigt att behöva stå upp i en timme och vänta. Sen så idag skulle jag också vara hos honom och då hade jag fått tid först klockan 8-10 och sedan från 13-16.....jättekul......för jag frågade honom igår innan jag gick hem om jag skulle komma klockan 8 eller 9 eftersom han ändå skulle vara hemma. Nej, sade han. Du ska komma klockan 7:30 som vanligt eftersom jag ska iväg......och sedan frågade jag honom hur länge han skulle vara borta och då svarade han att han inte kommer hem förrän klockan 14:00.
Snacka om att man kan bli trött när de inte vet vilka tider man ska jobba.

Men nu är jag i alla fall ledig i helgen. Och i morgon ska vi i 2-års kalas:-) Han fyllde år den 30 september, men de ska fira honom i morgon.


Dennis Ayala Castro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

8 år som røykefri

Ja, for 8 år siden idag så sluttet vi å røyke. Både jeg og Henrik. Utrolig nok så var det helt rett tidspunkt. Henrik begynte å ...