03 oktober 2008

Linedance....

Ja, igår började jag på Linedancen efter att ha missat första gången för att jag var dålig i magen. Men jag hängde med bra ändå:-) Det var så himla kul att komma igång igen med dansen. Och de körde hårt med oss för man kände ju att man rörde på sig, vilket ju i och för sig är bra:-)
Enligt mig så finns det ingen roligare form för motion än dans:-)
Vi fick lära oss 4 nya danser, eller ja, de andra hade ju lärt sig 2 av dem första gången, men det blev 4 nya för mig:-) Jättekul. Och om jag får säga det själv, så hängde jag faktiskt med på dem:-)

Det finns ju så många olika danser inom linedancen, man behöver ju egentligen inte gå fortsättningen som jag gör, det kommer ju hela tiden nya danser:-) Men det är så kul att utveckla sig själv lite:-) Och det kände jag att jag ville göra nu. Jag har gått nybörjare 4 gånger, men det är inte för att jag har svårt att lära mig, utan för att tiden passade bättre innan. Men nu har jag fått andra tider på jobbet och då kände jag att det passade sig fint att gå fortsättningen:-)

Dyrt är det inte heller, man behöver ju inte köpa en massa utrustning. Dessutom så stärker det benmusklaturen med upp till 25% också:-) Det är ingen pardans, eller skjutdans, som någon kallade det:-) Därför behöver man ju ingen danspartner.
Skulle bara vara fler killar med. Här i Lysekil är det bara en man som är med och dansar. Tråkigt, men killarna/männen i denna kommunen är ju så rädda för att göra bort sig och rädda för vad andra ska tycka om de dansar. Min sambo var med första terminen, men han tyckte inte riktigt att han hängde med på det hela.
Tänk om man kunde få med sig lite fler tonåringar också. Men tonåringarna idag är rädda för vad andra säger och tycker de är för tuffa för att dansa. Det är ju bara för töntar........Tänk om man hade fått några tonårskillar med sig......vad populära de hade blivit sedan.....

Det bästa med linedance är ju ändå att det inte är någon speciell musik du måste dansa till, du kan ju dansa till allt från Madonna till Dansband och Country, du kan dansa till latinamerikansk musik och pop. Ja, till allt egentligen.

Jag tycker att alla någon gång borde pröva på det....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

8 år som røykefri

Ja, for 8 år siden idag så sluttet vi å røyke. Både jeg og Henrik. Utrolig nok så var det helt rett tidspunkt. Henrik begynte å ...