23 oktober 2008

Ja, nu har det ju gått några dagar....

Det är några dagar sedan sist jag skrev här...... Det har ju hänt lite...vi var ju i begravning i tisdags. Det var en väldigt fin begravning.
Här är länken till Roberts Minnesblogg med bilder från begravningen.

http://tillminneavrobertdahl.blogg.se/2008/october/begravningen-den-2110-08.html

Begravningen var väldigt fin. När i först kom in så fick vi en lapp med en bild av Robert där det stod vilka psalmer och låtar som skulle spelas. Ja, som det brukar göra.
Det var jobbigt att se, jag var tvungen att titta i taket för att inte börja gråta. Men så började begravningsgudstjänsten och den började med att de spelade låten An Angel med Kellys Family....Då kunde jag inte hålla tårarna borta länger. Det gick inte. Det var när den låten spelades som alla började gråta. Det var inte ett öga torrt i hela kyrkan. Och vi var runt 150 personer så kyrkan var nästan helt fullsatt.
Han var så älskad och omtyckt av alla som var där.
När vi sedan skulle gå fram och runt kistan för ett sista farväl så var det några stycken som gick ut ur kyrkan för de klarade inte av det. De spelade Hallelujah med Jeff Buckley under tiden. Det var hårt.
Det var en ny upplevelse för mig att gå runt kistan. Men jag gjorde det i alla fall och sedan gick jag direkt och kramade om hans familj. Tror de tyckte om det, det verkade så i alla fall.
Det var inte lätt för dem. Att behöva begrava sin son och broder som bara var 27 år gammal och som skulle ha hela livet framför sig.
Nej, det var inte roligt, men jag är väldigt glad att vi åkte dit och var med under begravningen.
Det var så väldigt många fina blommor som ni ser om ni klickar på länken till minnesbloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

8 år som røykefri

Ja, for 8 år siden idag så sluttet vi å røyke. Både jeg og Henrik. Utrolig nok så var det helt rett tidspunkt. Henrik begynte å ...