24 oktober 2008

Blev jätteorolig....

Ja, det kan man minst sagt säga.
En kompis 6-årige son gick ut klockan 17:30 idag och var borta ända till klockan 21:00. Jag var nästan beredd att klä på mig och ut och leta. Jag hade ju inte kunnat sova inatt om han inte kommit hem. Jag hade varit ute hela natten och letat. Tycker ju så mycket om honom.
Kompisen hittade honom inte, han var ute på gården och letade, men det är ju inte långt till havet och några ganska djupa dammar. Och man vet ju aldrig med små barn.
Men nu är han i alla fall hemma....puh.....så nu kan man ju sova i natt.

På söndag ska jag i alla fall vara hundvakt åt en rottishane på snart 8 månader. Han är så fin och så otroligt snäll. Men har de bara bra ägare så blir de snälla:-) Jag ska ha honom till tisdag:-) Så han får vara med mig till jobbet.....Inte dåligt när man kan ta med sig hundar till jobbet.
En sak som är otroligt med rottisar och det är ju att de är så duktiga på att lyssna när du säger till dem. Säger du att de ska gå och lägga sig så gör de ju det.
De lyssnar mycket bättre än golden och andra snälla hundar.
Men ser man på statistiken så är det fler golden än rottisar som biter barn. Det är bara det att det inte skrivs så mycket om det. Det är alla skriverier om rottisar som gör att folk är så rädda för dem som de är. De är inte så farliga som alla vill ha det till.
Men det kan låta som de morrar när de i själva verket pratar. Ja, för det kan ju hundar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

8 år som røykefri

Ja, for 8 år siden idag så sluttet vi å røyke. Både jeg og Henrik. Utrolig nok så var det helt rett tidspunkt. Henrik begynte å ...