18 augusti 2008

Vaknade tidigt.....

Idag vaknade jag tidigt....klockan var bara 06:50. Vet egentligen inte vad jag skulle göra uppe så tidigt, men jag gick i alla fall upp då.
Jag tvättade av mig och tog på mig kläderna och sen gick jag ut och satte mig och tände en cigg. Då kom vår ena granne från tvättstugan. Snackade lite med henne och bestämde att jag skulle komma in och äta frukost med henne och hennes minste son. Så det gjorde jag. Tog med mig skivorna med bilder som jag bränt till henne.
Sen så gick vi ner på stan en sväng, hon hade lite ärenden att utföra och jag passade hennes pojk under tiden:-)

Klockan var bara 11 när vi var hemma igen, då satt vi på utsidan och pratade lite, sen skulle hon in och lägga pojken en stund. Han var trött för han somnade direkt. Sen så kom hennes ena syster med sina två äldsta döttrar hit, och den yngste av dem hade ritat en bild till mig:-) Gulligt tycker jag, så den hänger på kylskåpet nu:-)
De skulle titta på lite kort som jag har tagit på barnen. Skrev ut två stycken till dem och tjänade då 20 kronor:-) Inte mycket, men det är ju bra när man kan tjäna lite pengar på sin hobby:-)

Så nu sitter jag här och väntar på att Henrik ska komma hem och då ska vi laga lite mat. Det blir hemmagjorda pannbiffar med mos och sås till.....gott.
Sen så väntar jag på att tvätten ska bli klar så jag får hänga upp den också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

8 år som røykefri

Ja, for 8 år siden idag så sluttet vi å røyke. Både jeg og Henrik. Utrolig nok så var det helt rett tidspunkt. Henrik begynte å ...