19 augusti 2008

Äntligen.....


Ja, äntligen så har denna hemlösa katt fått ett hem. Här är den utanför vårat fönster. Bilden tog jag i mars när det snöade. Men eftersom vi har allergi här hemma så kunde vi ju inte ta in den:-( Jag hade inte tvekat på att ta in den om jag hade bott själv. Men nu gör jag ju inte det.

Grannens dotter var här och hämtade katten för några timmar sen:-) Så nu kommer den vara på landet:-) Och det är ju perfekt för en utekatt. Och med tanke på att de ska börja skjuta katter som inte har halsband. Jag köpte ett till den när den började stryka här, men det är någon som har tagit av det.

Jag är bara glad att den har fått ett hem nu:-)

2 kommentarer:

  1. Hur kan någon bara gå och ta av ett halsband, är inte det att klassa med stöld :o

    Så skönt att katten får ett hem nu, och det låter som ett perfekt hem för den också :)

    Det var inte i går förresten :) vi får höras nån gång.OM du går in på min blogg och kikar under etiketten vikt så får du se vad jag hittat på den sista tiden ;)

    SvaraRadera
  2. Förresten, såg att du redan sett vad jag hållt på med men du har länkat till specifika inlägg i mina bloggar, adresserna är:
    http://theperny.blogspot.com
    och
    http://forfattartankar.blogspot.com

    Men författartankar ska jag lägga ner

    SvaraRadera

8 år som røykefri

Ja, for 8 år siden idag så sluttet vi å røyke. Både jeg og Henrik. Utrolig nok så var det helt rett tidspunkt. Henrik begynte å ...