14 juli 2008

Min lediga helg......inte så ledig ändå.....

Skulle egentligen vara ledig helgen som kommer, men så ringer chefen att det är kris på ett annat ställe, så då ska jag jobba fredag och lördag natt. Ja, först frågade hon om jag kunde jobba i morgon 10-17 och det kunde jag ju. Sen så frågade hon om helgen och dum som jag var så sade jag ju ja. 17-08 både fredag och lördag........visserligen är det sovande jour, men ändå......hoppas bara att brukaren sover hela natten så att jag också får göra det. Annars så kommer jag ju inte fungera riktigt dagen efter. Kan ju i och för sig gå hem och lägga sig och sova, men när man är hemma vid 9 så är det inte så kul att sova, för då förstör man ju hela dagen. Bättre att passa på att njuta av dagen, ja, i alla fall fram tills jobbet börjar igen.
Jag får ju tänka på pengarna, då går det ju lite lättare. Har ju inte jobbat hos denne brukare på ett tag och dessutom aldrig natt där. Men det kommer säkert gå bra. Personen i fråga är ju lätt att ha att göra med.
Nu måste jag ju komma ihåg att göra allt som ska göras så brukaren inte blir arg eller irriterad. Men det löser sig nog, det gör det ju alltid ändå:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

8 år som røykefri

Ja, for 8 år siden idag så sluttet vi å røyke. Både jeg og Henrik. Utrolig nok så var det helt rett tidspunkt. Henrik begynte å ...