22 juli 2008

Har ju inte hänt så mycket.....

....men det är ju några dagar sedan jag skrev, så det är väl dags att skriva här i alla fall.

I helgen som var så jobbade jag både fredag och lördag natt, kunde fått jobba söndag natt med, men där sade jag stopp, man måste ju vara ledig någon dag i alla fall.
Det fungerade ganska bra att jobba natt. Det hände ju inte så mycket, som tur var så sov brukaren hela natten och jag hade ju med mig min dator, så jag satt och spelade lite på den innan jag lade mig för att sova.

Sängen var riktigt skön, motor har den med:-) så jag hissade upp ryggen och satt som i en fåtölj med datorn i knät:-)
Men det är ju ändå inte det samma som att sova hemma eller hos någon annan, men när man jobbar och har sovande jour så kan man ändå inte somna in ordentligt. Somnade väl runt 12-slaget och så vaknade jag först klockan 03:00 men lyckades somna om, sen så vaknade jag klockan 06:00 och kunde inte somna om, så jag låg och drog mig till 06:30 sen stängde jag av väckarklockan och larmet på mobilen. Var ju tvungen att ställa den som en extra säkerhet ifall jag skulle råka stänga av väckarklockan och somna om......men jag gick i alla fall upp när klockan var 06:30 och brukaren vaknade klockan 07:00 så då var jag inne och sade god morgon och sen så gick jag i köket och åt frukost och låste upp dörren. Sen kom personalen som skulle vara där under dagen klockan 08:00. Så då kunde jag gå hem.

När jag väl kom hem, så tittade jag på tv en stund och höll på att somna, sen så var det dags för middag och när klockan var 16:00 så var det dags att gå till jobbet igen.....så då tog jag med mig ryggsäcken och gick tillbaka till jobbet där jag skulle vara under natten. Men då hade jag lånat med mig en hund också som lite sällskap. Det var ju lite lättare då och inte minst roligare. Och brukaren älskar ju hundar så det var ju bara positivt:-)
Innan jag gick på morgonen efter så sade jag att nu får vi se när vi ses igen och då sade brukaren....ja, och då får vi se om du kommer med eller utan hund:-)

Jag har alltså jobbat tisdag, onsdag, torsdag, fredag, lördag, måndag, tisdag så ska jag jobba onsdag, torsdag och eventuellt fredag också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

8 år som røykefri

Ja, for 8 år siden idag så sluttet vi å røyke. Både jeg og Henrik. Utrolig nok så var det helt rett tidspunkt. Henrik begynte å ...