14 juli 2008

Då var det gjort......:-)

Nu har jag varit så duktig att jag har gått igenom alla mina kläder och lagt bort alla kläder som jag inte använder i papperspåsar, och det var inte dåligt med kläder. Hela 5 fulla papperspåsar som ska iväg till second hand.
Så nu måste jag ju bara få börjat handla lite nya kläder.........det blev ju nästan tomt i garderoben och klädkammaren......men, men varför ska man ha en hög med kläder liggande som man ändå aldrig använder.

Självklart så kunde jag ju bara ge bort dem till andra, men jag ger dem heller till min mamma och den second hand butik som hon jobbar i. De tar ju alla pengar de tjänar och åker till Kenya för att bygga upp sjukhus, skolor och just nu håller de på att bygga upp ett reningsverk och drar rör så att befolkningen får rent och bra vatten.
Tycker det känns bättre.
Vissa kläder skickar de iväg till Ryssland eller andra ställen där det verkligen behövs. Varför ska jag ge kläderna till folk som redan har.....Kom just på att man kan ju faktiskt ge kläderna till något soppkök eller liknande, det är ju fina kläder. Och det finns ju en del hemlösa som kunde behöva det också....

Får se vad som händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

8 år som røykefri

Ja, for 8 år siden idag så sluttet vi å røyke. Både jeg og Henrik. Utrolig nok så var det helt rett tidspunkt. Henrik begynte å ...