16 mars 2008

Trött på denna j----a kommun!

Ja, eller i alla fall på cheferna inom mitt arbetsområde..........De vet ju inte vad de håller på med. De har ju ingen som helst koll.
I torsdags så ringde de och frågade varför jag inte var på jobbet....Vaddå? Jag hade inte hört något om något jobb. Och sen så igår, så skulle jag jobbat från 06:30-22:30 men när klockan var 10:00 så kom det en annan som skulle jobba från 10:00-18:00 och då fick jag gå tillbaka och jobba från 18:00-22:30.....
Tänk om de kunde hålla reda på tiderna...............så nu är jag så j----a trött, så jag funderar starkt på att söka annat. Synd, för jag trivs ju där jag är, men det är ju bara 38,7% så det är ju inte mycket att leva av.
Jag ska i alla fall söka ett annat jobb i morgon.....får se om jag har någon chans att få det....kan ju inte få mer än ett nej i alla fall........

Så då kanske man börjar jobba på kontor i stället i grannkommunen. De söker ju en person som kan norska både i tal och skrift, och datakunnskaper skulle man ha........Och det har ju jag, det är ju som gjort för mig:-)
Ska i alla fall söka, så får vi se. Jag tänkte att jag skulle ringa i morgon och höra om de vill ha söknaden på svenska eller norska:-)

Det är ju sjukt att när man jobbar som timanställd inom kommun så tror de att de kan behandla en hur som helst. Men jag tänker inte ta mer....Ska i alla fall stå ut till jag får något annat att göra. Så jag hoppas att jag snabbt kan få något nytt jobb....Får väl se om jag kan få något sommarjobb så länge någon annanstans, så kan jag ju söka annat under tiden, fast det gör jag ju nu med..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

8 år som røykefri

Ja, for 8 år siden idag så sluttet vi å røyke. Både jeg og Henrik. Utrolig nok så var det helt rett tidspunkt. Henrik begynte å ...