26 mars 2008

Ser fram mot jobbet!

Ja, så känner jag i alla fall inför jobbet idag:-)
Jag ska jobba på ett gruppboende som jag inte varit på på länge, så det känns jättekul att få komma tillbaka dit och träffa alla, både boende och personal:-)
Jag ska jobba från 14:30 - 21:45 och det känns underbart............Tänk att jag skulle kunna känna så inför ett jobb:-) Då trivs man på jobbet:-)
Hoppas bara att det blir så bra som jag tror att det kommer bli......det brukar aldrig vara någon stress där, utan allt får ta det tid det tar. Det är ju så viktigt för de boende.
Det är stor skillnad att jobba på ålderdomshem och på gruppboende. För på ålderdomshemmet ska allting gå så fort. Man hinner aldrig sitta ner och prata med dem, eller när de ska duscha, så ska det helst gå på 5 minuter för att man ska hinna med att duscha alla och allt annat som ska fixas.
Men inte på gruppboendet, för om någon tar 1 timme på sig och vill duscha länge, så får de göra det. Där är det aldrig någon stress......Så underbart.
Jag kan ju inte stressa så det är ju egentligen perfekt för mig:-)

Ja, ja, ville bara berätta att jag ser fram mot dagens jobb:-)

1 kommentar:

  1. Hej vännen!!!
    Kul att du trivs så bra med jobbet,
    hoppas bara att det är som du tror...
    Kul att du har (försöker) sluta med
    att dricka cola. För mig har det
    funkat jättebra. Det var de 3 första
    dagarna som var jobbigast. Så nu
    kan jag dricka cola och njuta av
    den. För det är jävligt gott det
    är inget snack om saken.
    Tack för dina inlägg på vår blogg.
    Tack för svaret vad gällde kameran,
    jag har nog bestämt mig för att
    den nya eos 450.
    Kram Linda.

    SvaraRadera

8 år som røykefri

Ja, for 8 år siden idag så sluttet vi å røyke. Både jeg og Henrik. Utrolig nok så var det helt rett tidspunkt. Henrik begynte å ...